جهت بهبود وضعیت بارداری در ایران

جهت بهبود وضعیت بارداری در ایران

جهت بهبود وضعیت بارداری در ایران

جهت بهبود وضعیت بارداری در ایران

  • ۰
  • ۰

مامای همراه

شرح زایمان مامان افسون و آوش گلی:
من تو بارداری کلاسها و استخرهای خانم ثنایی رو شرکت کرده بودم و از وسطهای بارداری قرار بود خانم ثنایی ماماهمراه من بشن تا اینکه... 27اسفند بعد از ظهر رفتم دکتر وقت زایمانم رو برام گذاشت 1 فروردین که پسرمون مدل 97بشه ولی از اونجایی که پسر ما میخواست لحظه تحویل سال پیش مامان و باباش باشه بعد از اینکه از دکتر برگشتم خونه انقباضام شروع شد و هی زیاد شد تا ساعت 11شب که کیسه آبم پاره شد به خانم ثنایی زنگ زدم گفت بعد دوش گرفتن و یکی دو ساعت دیگه برو بیمارستان ولحظه لحظه به من خبر بده ساعت 1شب رفتم بیمارستان از ساعت 2:30دردام هی بیشتر میشد و 2سانت بودم پرسنل بیمارستان هی میگفتن بخواب ولی من اصلا نمیتونستم بخوابم از ساعت حدودا 5:30 به دستور دکترم سرم فشار شروع شد ساعت 7صبح خانم ثنایی اومد گفته بود هر موقع به 4 سانت رسیدی بگو من بیام ولی چون من هم درد داشتم هم یه ذره ترسو هستم اومد قبل اینکه به 4 سانت برسم. بعد با هم ورزشها ماساژو تنفسها رو شروع کردیم تا ساعت 9صبح که 5-6سانت شدم و درخواست اپیدورال دادم ولی برعکس اون چیزی که فک میکردم کاملا بی حس نشدم یه تایم 1ساعته دردام کم شد البته خیلی آرامش گرفتم ولی بعد دوباره دردام شروع شد و ساعت 12 ظهر فول شدم و پسرم،آوش، به دنیا اومد توضیحات : درمواردی که کیسه آب پاره میشه تو بعضی از کشورهای دنیا درصورت شرایط خاصی تا 72 ساعت فرصت میدهند تا مادر زایمان کنه ولی تو کشور ما به خاطر مسائل خاص بهداشتی تو پروتکل کشوری اینطور نوشته که بعد از 6 ساعت از پارگی القا زایمان ( آمپول اکسی توسین) برای تسریع و تسهیل زایمان تزریق بشه و مادر طی 24 ساعت بعد پارگی زایمان کنه..افسون به دلیل اینکه دو نشانه از زایمان رو داشت( هم پارگی کیسه اب و هم انقباصات) باید به بیمارستان مراجعه میکرد . fatemesanaei
  • ۹۷/۰۴/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی